چطور در دانشگاه مورد علاقه مان قبول شویم؟

کپسول HMS ویزای اقامت در دانشگاه مورد علاقه شما! اگر از داوطلبان عزیز کنکور بپرسید چه عواملی شما را در این مسیر پر پیچ و خم نگران می کند، یکی از مسائلی که اکثر آن ها بیان می کنند حجم زیاد منابع کنکور می باشد و نگرانی از مرور و بررسی چند باره منابع کنکور سراسری .
واقعیت این است حجم زیاد کتاب های درسی کنکور، قطر وحشتناک کتاب های کمک درسی، نکات بی شمار جزوات مختلف کنکور شما را دچار سردرگمی می کند، درست مانند وقتی که در زمانی کم کارهای مختلف با مسئولیت های سنگین بر دوش شماست، اما جالب است بدانید که نگرانی جایز نیست!!!!!!
در این مقاله می خواهم کپسولی به شما معرفی کنم که خیالتان راحت شود، کمپسول HMS !

HMS چیست و به چکار می آید؟؟؟

HMS مخفف کلمه انگلیسی handmade sources به معنای منابع دست ساز است، درست فهمیدید این کپسول زمانی عمل می کند که تنها خودتان آن را بسازید!!!
بدون شک هرچه زمان به سمت کنکور سراسری ۹۹ میل می کند تعداد تست های  شما باید بیشتر و زمانی که برای مطالعه صرف می کنید باید کمتر شود. اما بدون شک نیاز به مرور مطالب در شما بیشتر احساس می شود یا بهتر بگویم وسواس دارید که آن ها را دوباره بخوانید.
پس بهترین کار این است که برای خود منابعی آماده کنید که با نگاه کردن به آن ها به سرعت تمام مطالب (مثالا کل مباحث زیست) به طور کامل به یادتان بیاید و به سرعت به سراغ زدن تست های کنکور بیشتر بروید.

مهمترین منابع دست ساز (HMS) چیست؟؟؟

سه منبع کلی برای تهیه HMS:

  • خلاصه نویسی ها
  • تست های مارک دار
  • دفتر تحلیل آزمون
نوشتن خلاصه از یک مبحث شاید مهمترین ماده شما برای تهیه این کپسول جادویی باشد.(توجه کنید نوشتن خلاصه از منابع کنکور باید اصولی باشد)

ویژگی های خلاصه خوب به طور کلی:

  1. از ذهن خودتان برآید ( متن کتاب را ننویسد)
  2. شیک و قابل فهم باشد (طبقه بندی شده بنویسید)
  3. زیاد ننویسید، کلید واژه بنویسید.(اگر میخواستیم زیاد بنویسیم باز هم کتاب می خواندیم!!)

ماده دیگر ما برای تهیه HMS تست های مارک دار است:

قطعا تمام تست های آموزشی کتاب ها برای شما مفید نیستند، با مارک دار کردن تست ها آن ها را برای خود گلچین کنید و نکات کلیدی آن ها برای خود بنویسید.
آخرین ماده پیشنهادی دفتر تحلیل آزمون می باشد چیزی که اکثر داوطلبان نسبت به آن کمی کم کار هستند. اگر آزمون را می دهید که تنها تراز و درصد های خود را ببینید که از آن انرژی بگیرید یا خدایی نکرده غمگین شوید سریع تر طرز تفکر خود را تغییر دهید.
با تراز بالا به شما پاداش نمی دهند وبا تراز پایین شما را توبیخ نمی کنند. ما آزمون را می دهیم که از آن موارد بی شماری یاد بگیریم.
درست مانند خواندن یک کتاب، آن را نخوانید که به انتهای داستان برسید، کتاب رابخوانید که از آن یاد بگیرید!
پس آزمون بدهید،تحلیل کنید سوال های نکته دار که برایتان جالب است را برای خود ذخیره کنید.
نکته اخلاقی۱: منابع ذکر شده را برای خود در دفترچه های کوچک بنویسید که بتوانید در  هر زمان و مکان از آنها استفاده کنید از امروز تا آخرین لحظه. حتی هنگام رفت آمد( یادتان باشد داریم کپسول می سازیم و دانش آموز کنکوری باید از صدم ثانیه اش استفاده کند)
نکته اخلاقی۲: کمک گرفتن از جت پلاس ها را برای تهیه HMS فراموش نکنید.
لازم به ذکر است هر کدام از منابع بالا برای آنکه بهتر تولید شود نیاز به توضیح بیشتری دارد که بعدا به طور مفصل به آن ها می پردازیم.

سوال مهم: آیا تولید HMS سخت و زمان بر نیست؟؟؟

بله بدون شک تولید HMS کار سختی است اما هیچ کس با آسودگی به موفقیت نمی رسد!!!! کارهای سخت برای آدهم های هدفمند می باشد.
ممکن است تولید این منابع برای شما زمانگیر باشد شاید در هر باکس حداکثر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه وقت شما را بگیرد اما شما در حال سرمایه گذاری هستید.
۱۵ دقیقه الان می دهید ولی ساعت ها  در زمان جمع بندی پاداش می گیرید.
درست مانند وقتی یک زمین را می خرید شاید زندگی الان برای شما با این هزینه برای خرید زمین سخت شود اما می دانید که در آینده می توانید از آن برای درآمد بیشتر استفاده کنید.
اگر تا به امروز به فکر ویزای خود نبودید همین الان اقدام کنید، HMS خود را درست کنید، تلاش کنید و با توکل به خدا به موفقیت نزدیک تر شوید.

Comments

Popular posts from this blog

چطور ریاضی کنکور را بالا یزنیم؟

کدام موسسه کنکور را برای فرزندانمان انتخاب کنیم؟

چطور شیمی کنکور را صد بزنیم!